måndag 16 april 2012

You never know the weather in April!


Har befunnit mig i London sen i fredags och kan fortfarande inte fatta att nästa gång jag sätter mig på flygplanet så kommer det vara för att åka hem och inte åka tillbaka efter en vecka eller två...dags att sluta tänka på det och bara njuta av det varma härliga vädret som vi har här i London. Eller?

I lördags bar det av till Bath och Stonhenge med tjejerna. Då var vädret inte det bästa, svinkallt och små skurar, vilket var väldigt synd. Det sämsta var dock att vi inte hade så mycket tid i Bath och jag hann inte se en grej som jag verkligen ville se....men då har jag ju en anledning för att åka dit igen! ;) Idag har det varit sol utan regn men det har inte varit så mycket varmare för det. Längtar efter värmen som var innan påsklovet...förhoppningsvis kommer den snart igen! ^^

Stonhenge var inte alls som jag tänkt mig måste jag säga. Jag trodde att stenarna låg mitt ute i ingenstans på ett grönt massivt fält och att vi skulle vara de enda där in princip, icke som nicke. Stenarna ligger cirka 50 meter från en ganska stor väg och det var hur många turister där som helst för att vara en dag med uselt väder. Tyvärr fick du inte gå fram till stenarna heller utan du fick gå runt dem i en cirkel. Var coolt att se i alla fall även om jag inte riktigt förstår upphetsningen som vissa människor verkar ha kring dem, kanske borde läsa på lite mer?

Men nu ska jag fortsätta med att ignorera skolarbetet lite till och bara ta det lugnt. Första skoldagen idag efter lovet, det känns kan jag lova! I vanliga fall brukar jag längta något otroligt efter sommarlovet vid det här laget men igår är det inte riktigt så då skolavslutningen innebär en helt annan sak en den brukar... Skulle ju inte tänka på det! xD

Ni får ha det så bra och jag hoppas att ni får lite värme där hemma också. Jag vill inte mötas av snö nästa gång jag landar tack! ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar