tisdag 23 augusti 2011

I am in London people!!!!

Hellooooo!

Så nu är jag äntligen här! London. Staden som förtillfället står högst på prispallen i mitt hjärta. ^^
Flygresan hit gick riktigt bra även om jag kunde ha fått lite bättre stolsgrannar, två män i 40års åldern som troligtvis jobbade som ekonomer med tanke på den oerhört intressanta diskussionen de förde, NOT! xD
Vädret uppe bland molnen var strålande solsken och jag somnade när jag lutade huvudet mot fönstret en sekund för länge. Sov sen i lite drygt en timme och resten av tiden ägnades åt att kolla ut på det vackra moln-landskapet. Pilot skulle inte vara helt fel alltså, solsken varje dag på jobbet! ^^

Men nu lite mer om själva London känner jag, kommer in på lite för många sidospår! xD
Bor ju inte just nu hos min värdfamilj utan är inhyst hos en annan tjej som går i min klass. Hennes värdfamilj är inte heller hemma men mammans brorsa kommer vara här och laga mat åt oss osv. Ska stanna här i tio dagar innan jag drar vidare till min värdtant.

Härifrån tar det 40 minuter att cykla till skolan så det blir att åka buss de första dagarna nu. Men sen när jag flyttat dit jag ska så kan jag gå mer eller mindre, kan cykla också om jag är superlat. xD

Imorn börjar skolan klockan 9 och vi kommer åka dit med våra grannar, två killar som går på skolan som bor med en tant/äldre dam (som jag kmr att göra senare).

Vet inte riktigt vad mer jag ska skriva om just nu. Är inte direkt nervös för morgondagen osv utan det ska bli jättekul! :D Trodde dock att alla skulle vara i situationen "ingen känner ingen" men seriöst så känner alla andra någon, förutom jag. xD Men men, det löser sig! Bara att visa framfötterna och vara lite social. Ska bli kul att se också vilka det är som går i klassen. Vi är 19 stycken här borta som kommer att läsa natur. Alla andra läser sam och några få ekonomi.

I vilket fall, skriver och berättar mer imorn om min första dag i London! Slänger självklart upp några bilder också även om de är från i april när vi var här med familjen. Men snart kommer det upp dagsfärska bilder, LOVAR! ^^ Ni får väl ta det som kompensation med tanke på att jag faktiskt bloggade idag, fast jag varnat om en veckas uppehåll. ;)

Den lilla parken utanför skolan. Sen bor jag nära( kmr att på jättenära) Richmond Park vilket är Europas största park (?). Finns en väg runt hela parken och den är 1,2 mil lång. Så den är STOR med andra ord. Tydligen finns det råddjur mm i den också. Ska ta och checka in den någon dag fram över! ^^ 

Central Park. Ditt kmr det nog bli en hel del turer under året. Fast får bli på helgerna. Man hinner inte åka in till stan efter skolan säger lärarna. Men på helgerna är det helt grönt! ^^
Men nu ska jag ta och packa upp lite och kanske ta och bestämma klädsel till imorn. Här borta är ju klockan bara 22:07. Är fortfarande rätt så pigg även om tröttheten börjar krypa fram allt mer. Att resa är utmattande! (även när man somnar på flyget xD)

Ha det så bra där hemma nu allihopa och alla jag känner som ska åka iväg önskar jag lycka till med packningen! ^^

1 kommentar: