onsdag 31 augusti 2011

Money-eating-buses!

Hallå i stugan!

Har haft en ordentlig skoldag idag vilket kändes som evigheter sen! Började dagen med sovmorgon så blev en trevlig mjukstart och slutade väl helt okej tio över tre. Imorn är det däremot ännu bättre då jag börjar sent igen, sovmorgon fyra utav fem dagar i vecka^^, och slutar två. Gillar sovmorgnar men känns inte riktigt bra att ha fyra stycken i veckan. Funderar därför på att hoppa på Rättskunskapen som går två mornar nu på höstterminen. Verkar som en kul kurs och då kommer jag upp i vettigt tid också. Gillar inte att sova bort dagen riktigt. xD

Men kanske tillbaka till rubriken? Idag när jag skulle ta bussen så var mitt oystercard (buss, tunnelbana och tågkort) slut IGEN! Känns som om jag fyller på det hela tiden och som om halva den här månadens pengar har gått till att betala bussen... >.< Men imorn blir det andra bullar då jag flyttar hem till min ordinarie värdfamilj, en äldre kvinna som är 61, och kan gå till skolan på en halvtimme. Lite motion på köpet också med andra ord, HÄRLIGT! ^^

Hon ringde igår förresten, min värddam Gillian. Hon verkar jättetrevlig och jag ser fram emot att träffa henne imorn. Har bott jättebra under min första tid här i England men ska ändå bli skönt att kunna packa upp väskan och göra sig hemmastadd. Har packat ner så mycket jag kan i väskan idag och vikt allt igen, så nu är det ordning och reda. ^^

Men nu ska jag ta och kolla på någon av filmerna som finns på datorn tror jag. Fast än så länge är det för många som skriver så får väl bli senare i guess. Skype äger btw! Har haft flera samtal med vänner och familj och det funkar riktigt bra. :D

Ha en trevlig kväll så skriver jag sen när jag får tid (har lite brist på det rätt så ofta xD). Lägger upp en av sommarens bilder då sladden till digitalkameran är nedpackad så lite nya England-bilder får komma en annan dag. ;)

Tagen när vi var i Göteborg (mamma, pappa och jag) och var i någon park/trädgård inne i ett exotiskt växthus. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar