tisdag 27 september 2011

Studytrip

Hej på er!
Passar på att slänga in ett litet inlägg nu under min paus från pluggandet, hade prov idag och imorn är det dags igen. Bara att kämpa på...

Igår var vi ju på studiebesök på Houses of Parliament och Greenwich. Var jättekul även om jag tyckte att det första var bäst och mer intressant. ^^ Var jättefint där inne med gamla möbler och utsmyckningar överallt och jag önskar att man fått ta kort, men nej självklart inte. Vi hade en guide där också och hon var jättebra. Sög åt mig mycket information och beundrade allt. Måste dock säga att det politiska systemet i England är lite annorlunda med de två kammarna. Det blir som en ping pong effekt mellan dem och det känns som om det tar mycket längre tid att fatta ett beslut här om en ny lag än hemma. Men samtidigt så är befolkningen representerad på fler sätt så det kanske är bra ändå. Ska fundera lite mer på det när jag har lite tid över sen.
Efteråt så åkte vi med tåg till Greenwich. Där hade vi ingen guide och vi höll oss bara till de delarna som var gratis. Vilket inkluderade en astronomi utställning förutom det andra.
Kände mig duktig som tog med mig digitalkamera, ville inte släpa på systemkameran, bara för att upptäcka att den har nästan inget batteri. Så blev snabba tagningar vilket resulterade i rätt så urusla bilder. Borde ha tagit med mig systemkameran då de bilderna bli så bra, det är lätt att vara efterklok.

Lägger upp de bilder som har så länge i alla fall. Även om de är dåliga så får ni ju något att titta på. ^^
Ha en bra dag allihopa! :D

Det coola är att jag faktiskt läst om Oliver Cromwell på British History och höll ett föredrag med bl.a honom. Älskar den kursen verkligen, de bästa lektionerna på hela veckan! ^^

Big Ben, kom ganska nära då vi gick in på gården som låg framför. Fast var självklart en massa staket och det var värre säkerhet en på flygplatsen! xD 

Utsikten från Greenwich. Satt och beskådade den då vi var klara med att går runt och titta. Är så himla vackert! ^^

På vägen tillbaka så gick vi under Themsen. Var ganska häftigt och kvarteret vi kom till var superfint. Så nu har vi åkt båt och gått på Themsen, bada nästa kanske? ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar