måndag 12 december 2011

I wish for something more

Sitter och tänker lite för mycket igen. Inte på matte nationella som är imorgon eller på svenska uppsatsen som ska vara klar om några dagar utan på allt annat, livet i stort. Så mycket händer och tiden går så snabbt fast den går så långsamt och det finns så mycket som jag inte kan påverka utan endast kan stå bredvid och se på.

Förstår inte alla vägar tankarna går så ska skriva när dem nu för att få lite klarspråk över vad de egentligen betyder. Antar att det är olika för varje person men när detta händer mig så skriver jag dikter. Orden kommer i floder av sig själv och hamnar på pappret utan att jag reflekterar över vad det är jag skriver. Det är först efteråt när jag läser som jag förstår vad det är som jag vill få fram eller uttrycka.

I vilket fall, ursäktar för detta helt random inlägg och hoppas att ni har det bra vart ni nu är därute i världen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar