onsdag 1 februari 2012

Some order at last

Kan nu meddela att min rum inte längre ser ut som ett bombnedslag med grejer utspridda över golvet, skrivbordet, sängen you name it. Vet inte riktigt hur det blev så till att börja med då jag faktiskt har hållit rätt så bra ordning här i London, hemma i Sverige är det en helt annan sak...
Kan bero på att jag varit lite slapp de senaste veckorna men idag fick jag ett ryck och städade upp allt plus att jag faktiskt pluggat och avklarat av en hel del av den väldiga högen, score! ^^

Dagen har faktiskt varit rätt så bra med tanke på alla lektioner. Började med en talövning och ett skrivtest på IELTS imorse. Den första gick betydligt bättre än den andra men allt kändes ändå helt okej. Så antar att det är okej? Fortsatte sedan med biologi där det bara var att sitta och lyssna på andras föreläsningar, soft, som sedan följdes av lite matte. Efter lunch blev det fysik, tack och lov inget givet, sökt, lösning och svar denna gång! Och efter det följde lite kemi där vi gjorde hela två uppgifter, läste lite i boken och pratade lite allmänt. Gillar sådana lektioner. ^^ Sist men inte minst så startade skolans sista lektion för dagen: religion. Gillar verkligen det ämnet då det är mycket historia vilket är en stor favorit. Är fortfarande sjukt sur på min skola hemma att jag inte kunde välja historia b...

Och så intressant har min skoldag varit idag! Jättekul att läsa eller hur? :P Ska sluta skriva nu så ni kan andas ut. Imorgon är det torsdag vilket innebär den traditionella fikan på Starbucks med Hannah. Älskar torsdagar! Bara tanken på vad den dagen bjuder på efter skolan får mig att ta mig igenom den första delen av veckan. ^^



Lite bilder från i söndags när vi  värmde oss inne på Starbucks. Och nej på vanliga torsdagar posar vi inte lika fint, detta sker bara på helgen...säger vi. ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar