söndag 29 januari 2012

Chinese New Year

Efter ännu en härlig natt hos Hedwig så vaknade vi upp rätt så tidigt och bar oss iväg in till stan för att fira det kinesiska nyåret. Hela dagen har vi sedan gått inne i China Town eller befunnit oss på Trafalgar Square för att se paraden, uppträdanden och fyrverkerierna. Riktigt mysigt har det varit även om det var svinkallt idag vilket resulterade i att mina tår blev som isbitar. Men en två timmars lång fika med varm dryck hjälper tydligen mot det också. ^^
Det som var lite av en besvikelse var fyrverkerierna. Jag förväntade mig en jättestor härlig show med många sprakande färgen men icke som nicke. Var inte alls så många fyrverkerier och ingen av dem var särskilt stora heller. Istället för att flyga högt upp i himlen så kom de max ca 30 meter från uppskjutningen. Dessutom var det inga häftiga explosiva blommor utan de bara for upp som eldsvansar och sen försvann. Såg bra mycket bättre fyrverkerier på nyår om jag säger så, många fler också!
Har tagit hur mycket bilder som helst på detta men då jag inte hunnit lägga över dem än så får ni se dem imorgon istället. Håll ut! ^^

Denna helg har gått sjukt fort och det känns som om det ska vara lördag imorgon men då är det måndag igen och back to school for another week. Har inget prov denna vecka vad jag vet än i alla fall, skönt! ^^



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar