torsdag 12 januari 2012

Trying to understand something that seems to be alien...

Skolan i all ära men när man inte ens fattar vad det är man ska förklara så har det gått lite väl långt. Jobbar för fullt med min fysikuppsats men förstår inte ens vad det är som jag skriver om, än mindre vad jag ska förklara! Jag ska förklara svarta hål, ett av de mest diskuterade fenomenen som finns i universum, med hjälp av de fyra fundamentalkrafterna. (Om du som läser tycker detta låter lätt så kan du gärna få skriva den åt mig, det är ren pain! )
Känns som om jag läser något som utomjordingar skrivit och det hjälper ju inte mycket när jag själv ska förklara det. Dessutom finns det inga sidor som tar upp svarta hål och de fyra krafterna tillsammans så jag måste klura ut det själv. Det är ju tur att man är lite envis av sig för nu har jag ändå kommit tre sidor utav fyra och har en någorlunda uppfattning. Men tiden som det tagit att nå dit har varit oändligt lång och skulle kunna ha använts till bra mycket roligare saker. Dessutom är ju inte den här uppgiften den enda som ligger och väntar. På tisdag så väntar ju omprovet som hela klassen ska göra på kemin och utöver det så tycker alla lärare, läs ALLA, att det är rätt tid att ge uppgifter, läxor och allt vad nu allt är.

Livet är hårt kort och gott. Bara att bita i det sura äpplet och plugga på. Snart är det i alla fall helg, något som jag verkligen ser fram emot! Ska försöka göra ett lite gladare, hm postivare, inlägg imorgon som INTE inkluderar skolan. Antar att de flesta av er därute är lika trötta på den som jag är. xD

En bild på skogsvägen uppe i Dalarna hos mormor. Önskar att det var sommar igen och jag kunde vandra runt där uppe bland alla gröna ängar och den stora skogen. Ja jag vet, jag är en lite skogsmulle trots allt! xD 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar