torsdag 27 oktober 2011

Inspiration

Ciao!

Kortaste skoldagen är nu avklarad och det är bara en kvar innan lov! Ser så fram emot det och det kommer bli superhärligt! Jag får två kompisar som kommer hit, men det skriver jag mer om sen. ^^

Slutade som sagt tidigt och har efter det läst "eat pray love". Man kan inte släppa boken när man väl börjat vilket är precis så som jag vill ha det, även om det skapar lite problem med att hålla tider... Får världens längtan att resa när jag läser boken. Tankarna flyger i väg och jag planerar min jorden-runt-resa mer och mer noggrant. Finns så många platser och ställen som jag vill se att jag har fått dela upp det lite. Vill inte bara åka jorden runt utan även tågluffa i Europa bland annat. ^^ Vill också åka på roadtrip till USA och vara i New York! Lyssnar väldigt mycket på Stings "English in New York" vilket bidrar med ännu mer inspiration. xD Och sen har vi ju Afrika också, som jag inte inkluderar i jorden-runt-resan då det helt enkelt inte får plats. Får bli en enskild resa dit senare! ^^

Min värdtant har varit i över 60 länder. Tycker det är supercoolt och frågar ut henne en hel del om olika länder och platser som jag själv vill besöka. Perfekt med andra ord!

Men nu ska jag fortsätta läsa i boken innan det blir att dra hem till Emma för tjejkväll. Blir bland annat världens godaste pizza, nybakade chokladfondanter med vaniljglass och roliga komedier som Bridemaids! :D

Hoppas ni har en lika trevlig torsdag, snart är det lov! ^^

Här är en lista som jag, Hedwig och Emma fick ihop över saker som vi måste göra i livet. Finns ju hur mycket som helst men de här är väl de stora sakerna än så länge. ^^ (Utbildning och jobb tar vi sen...)
Älskar "OBS: samla ihop pengar" längst ner på listan. Kanske borde ta och börja redan nu... xD

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar