söndag 30 oktober 2011

The lovely smell of home-made bread^^

Hello people!
Söndag idag med andra ord och inte mycket har hänt här borta. Vädret har varit grått, grått och återigen lite mer grått så har inte ens haft lust att gå ut. Har ägnat denna söndag so far med att tvätta, städa lite, handla och baka bröd! Känner mig riktigt stolt och det doftar underbart just nu i hela huset då jag precis tog ut brödet. Grovt, hembakat bröd = mums! ^^ 

Medan jag bakade visade jag Gillian ingredienser som vetekross, rågkross osv och frågade om hon visste vart det finns att få tag på här i England. Människan hade aldrig sett det förut och det kommer nog vara näst intill omöjligt, som jag misstänkte, så får ladda upp förrådet igen när jag här hemma. Jag frågade då också om man kan få tag på filmjölk ( alla ger dig världens konstigaste blick om du frågar i affären, du blir dumförklarad helt enkelt). Filmjölken man kan köpa här är pulver (?) som man blandar ut med vanlig mjölk (?) eller något. Ingenting som lät lockande så jag fick improvisera och köra på vanlig yoghurt istället, det skulle vara fil i brödet. Men det verkar ha funkat lika bra då brödet ser väldigt fint ut, hoppas det smakar lika bra! ^^

Var ju också och handlade idag och åkte då bilen med Gillian eftersom mycket skulle inhandlas. Sofie och Ylva kommer ju nämligen hit imorn! :D Ska bli superkul och jag har planerat idag vad vi ska hitta på för något skoj samt äta. Vagnen blev typ full inne på affären men sen när jag kommer till kassan så kostar det ingenting jämfört med vad de skulle ha gjort i Sverige. Kan meddela att jag köpte goda digistive-kex för 0,19 pund = typ 2 kronor. Hehe...kmr inte bli missbruk alls! xD 

Slänger in en bild på mitt konstverk idag. Nu blir det att chilla ytterligare och fixa inför imorn! ^^ Ha en bra söndag allihopa! :D 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar