lördag 1 oktober 2011

Portobello Market


Hej på er!
Har haft en alldeles underbar fredag! ^^ Var ju ledig från skolan och vädret här i London idag har varit cirkus 30 grader, inte mig emot! Har gått i kjol och linne hela dagen och stundvis så kom nära-döden-känslan fram. Var ju så S-J-U-K-T varmt! xD

Dagen spenderades på Portobello Market i Notting Hill för att sedan avslutas med middag och en massa annat smått och gott hos mig. ^^ Det fanns så sjukt mycket fint på marknaden och jag ångrar att jag inte köpte en vintage-kappa som jag hittade... men men. Får en ny chans imorn då vi återigen ska försöka på Camden Market. ;)

Fick i alla fall en sjukt god lunch idag som bestod av falafelwrap (himmelriket!) och sedan bakad potatis med hemmagjord skagen och marsmallows kladdkaka till efter. Plus hinkvis med te, choklad, chokladbolls smet och en massa annat gott! xD
Läger upp några bilder från dagen så får de tala för sig själva. Ska väl ta och lägga mig snart för att ladda upp inför morgondagen. ^^ God natt på er och jag hoppas att ni har det lika varmt som vi har det. Märks inte att vi är på väg in i oktober! xD


 Vill ha de där ubersnygga väskorna med Union Jack på! Där sen ni en bild också på min delikata lunch som åts i strålande solsken på en parkbänk. Vad mer kan man begära? ^^
De mysiga husen i  Notting Hill med alla sina färgen. Vill verkligen bo i det kvarteret! Då kan man gå ner till matmarknaden och köpa färska varor varje dag. ^^

Efterrätt! Kladdakaka med marsmallows och glass började vi med. Sen blev det ju en hel del annat också... xD 

Den supergoda kladdkakan. Är ju omöjligt att misslyckas med. Speciellt om man är så satsiga som vi är. ;)

Glada tjejer som får något ryck framåt 11 tiden och gör chokladbollssmet. xD Kan ju receptet utantill vid det här laget...^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar