lördag 8 oktober 2011

The Swedish Style

Hej på er!
Idag har varit en riktigt svensk dag. Vi åkte till IKEA!
Kan inte beskriva riktigt hur underbart och kul det var att åka till något sådant svensk som IKEA. Humöret höll sig på topp hela dagen trots strul med tunnelbanan. (De bygger om en massa NU inför OS osv vilket påverkar tunnelbanan en hel del, vilket försvårar våra resturer något...)
Det första vi gjorde var att käka lunch. Köttbullar, lingonsylt, brunsås och pommes/ potatismos. Till och med Hannah som är vegetarian unnade sig köttbullar! ^^ Måste bara berätta om han som skötte min och Hannahs kassa! Han upptäckte att vi var svenska så sa den enda svenska frasen han kunde när han gav mig kvittot; "Tack så mycket". Sen gick jag iväg och ställde mig för att vänta på Hannah när jag upptäcker att han och Hannah snackar väldigt mycket samtidigt som de kollar på mig. Hannah upplyser mig sen att killen säger till henne att han inte tror att jag är svensk på grund av mitt efternamn utan att jag är polack! Så om svenskar skämmer ut sig alltför mycket i världen så kan jag alltid låtsats vara polack, bra att veta. ;)

Vi gick sedan runt och kände oss hemma bland alla möbler som finns på alla IKEA runt om i världen. Kändes seriöst som om man var i Uppsala igen. ^^ Något som vi sett fram emot var allt billigt godis, de har ju hur mycket som helst på IKEA hemma, men icke som nicke. De hade i alla fall en Swedish Food Market med massor av smått och gott, köpte frysta kanelbullar därifrån. Annars så fick jag med mig en härligt stor kopp hem (så jag slipper gå upp och ner för trappan hela tiden för att fixa mer te eftersom koppen inte rymmer så mycket) och doftljus. Så sitter just nu med en stor kopp rykande te och doften av vanilj som tagit över rummet. Är sjukt trött så blir en lugn kväll och så taggar jag till inför marknaderna vi ska till imorn. ^^

Slänger upp några bilder från dagen åt er. ;)

 

Lite turistbilder på väg till IKEA. xD

Lyckan över att äntligen vara framme. =D


Somnade seriöst i den sköna sängen. Skulle ha kunnat ligga där hela dagen och bara njutit efter all god mat! ^^




Maten i bilder. Svensk, svensk och lite mer svenskt ungefär. Den där äppelpajen var riktigt god även om vaniljsåsen saknades lite. Men det kaffet vägde upp detta. Sänker mig inte till pulverkaffe nivå så dricker kaffe ytterst sällan här borta. Det har blivit te istället helt enkelt. xD
Taggade tjejer inför shoppingen. ^^

1 kommentar:

  1. What is more pretty? ;)
    The phonebox or the lady?
    Answer......the lady!!!

    Test passed!!! The beds are fluffy and comfortable.
    IKEA...what else!!!

    Have to meet to have fun.

    SvaraRadera