torsdag 6 oktober 2011

Letters and cookies

Hej på er!
Försökte skriva ett inlägg igår men då mobilen inte ville samarbeta och jag inte orkade fixa med datorn så blev det inget, hoppas ni överlevde igår!
Idag har ju varit en sån där lugn dag när jag sluta skolan vid lunch. :D Blev en fika på Starbucks där jag drack en VARM chai tea latte. Har varit som en isglass idag hela dagen och imorn åker halsduken på om vädret ska fortsätta i samma anda. Värmen är med andra ord borta...

Bästa med gårdagen var att jag fick kanelbullar av Hedwig! Tack, tack, tack! ^^ På tal om Hedwig så blir det hem till hennes place imorn för den traditionella fredagsbakningen. Tror det blir rulltårta denna gång. ^^ (känner du dig sugen Josef? ;) )

Idag har jag pluggat undan ytterligare lite mer och det som återstår är numera British History. Vilket jag mer tycker är kul än jobbigt. Ska skriva en uppsatts om Burma under det Brittiska Imperiet = historia = bästa ämnet av alla! Snackade med Gillian idag och hon har varit i Burma, hur coolt är inte det! Hon har varit i över 60 länder så frågar ut henne en hel del på kvällarna. Jag älskar ju också att resa och vill också se allt i världen. Har börjat planera min jorden-runt-resa redan nu, tar och berättar om den en annan gång. ^^

När jag ändå var på stan idag så köpte jag brevpapper, frimärken, toppade upp mobilen och supergoda kakor från Tesco! (4 stycken för 1 pund = gratis njutning i princip^^) Så nu kan jag hålla kontakt med omvärlden och om ni har tur så kanske det dimper ner ett brev där hemma. ;)
Vill ni brevväxla så är det bara att säga till! Har massor med fina brev att skicka till er nu! ^^

Ska ta och kolla på lite TV nu och njuta av kakorna. Har faktiskt hittat några bra engelska program. Alla fastighetsprogram som finns hemma kommer ju härifrån. Så igår gick Escape to the country, Location location och Grand Design efter varandra. Fast jag läste ut Jane Eyre istället för att kolla. Kan varmt rekommendera den boken! ^^

Slänger upp några bilder på söta saker och några godsaker. Ha det så bra allihop! ^^
Hedwigs goda kanelbulle. Den och ett glas mjölk igår fick mig att må riktigt bra! ^^

Det fina brevpappret jag köpte idag + två vykort från Camden Market. ^^ 

Kakan från Tesco. Är mycket större än vad bilden anger och är så sjukt god! :D 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar