söndag 23 oktober 2011

Just living

Hello!

Dagen började underbart med nybakade scones hos Hedwig. En stor bonus var oboyen och jordgubbsmarmeladen som vi hade till, samt allt te! ^^

Igår så åkte jag och Hedwig till Borough Market och gick sedan därifrån till Tate, Millenium Bridge, St:Paul's, Buckingham, Hyde Park och slutligen till South Kensington där vi vi tog bussen hem till Hedwig igen. En lång promenad med andra ord men vi stannade ju också på de olika platserna och vädret var verkligen perfekt för detta. Strålande solsken men tillräckligt kallt i luften för att man skulle kunna ha kappan på sig, dock öppen, utan att bli för varm.

Älskade marknaden som denna gång var en matmarknad fylld med läckerheter från jordens alla hörn. Vi käkade en supergod lunch där; En tredjedels baguette med lammfärs (man kunde välja annat också, så som halloumi), sallad och sås. Var underbart! ^^

Sedan gick vi ju till Tate och det var hur häftigt som helst! Dit kommer jag gå tillbaka många gånger. Vi köpa ett block där och börja ta upp mitt skissande igen känner jag. Eller bara gå runt och betrakta allt det vackra därinne. ^^

På kvällen blev det sleep-over hos Hedwig! :D Var ubermysigt och vi la oss någon gång där på småtimmarna. Sen är ju jag som jag är så vaknar halv sju som vanligt men lyckades somna om till halv nio sen i alla fall. Kan som sagt inte sova på morgonen, sovmornar är helt värdelösa för mig i den meningen. Men det betyder ju inte att de inte uppskattas, då får man ju tid till att läsa en bra bok. ^^

Nu på eftermiddan har det  blivit lite plugg kombinerat med datorn, tv:en och musik som vanligt. Bara boken som fattas! Är dock klar med detta nu så blir nog en film strax innan Downtown Abbey börjar. En engelsk tv-serie som jag fastnat för....hehe...Det är inte en av de dåliga! Denna är faktiskt riktigt bra! xD

Ni får alla ha en trevlig och fortsatt skön söndag så ska jag försöka lägga upp lite mer i veckan, men lovar inget. Verkar som att det kommer ske en hel del som vanligt! ^^




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar