tisdag 24 maj 2011

Done

Äntligen klar med laborationsrapporten! Slitit med den nu i några timmar och kan äntligen pusta ut. Blev väl inge vidare och jag vet inte riktigt om läraren kommer gilla den eller inte, har aldrig haft honom i kemi förut. Känns inte riktigt som om min laboration var den smartaste heller...men men. Nu är det gjort i alla fall! xD

Hade ju kemilabb idag med min klass och tyvärr var det inte den labben som jag skulle ha gjort igår. Så nu kommer jag få göra den ensam på måndag medan alla andra är och kollar på kampen. *suck* >.< Men om jag läser på lite innan så borde det inte ta så lång tid. Får se det från den positiva sidan att jag efter den labben inte behöver göra någon mer i kemi A medan resten av klassen har en massa labbar att göra nästa termin. Mohaha! Fast att labba i kemi är faktiskt kul, tillskillnad från fysik... Men det är inte så kul att labba ensam xD
Idag var det faktiskt också en rolig labb med lite nya saker, det gillas stark! ^^ Fast tycker de kunde ha tagit bort alla beräkningar i slutet...

Känner att jag behöver ta och koppla bort kemin lite nu och fokusera på engelskan. Men bjuder först på några bilder från labben idag ;)


Här är hur mitt experiment som jag gjorde igår ser ut idag...Det har kommit någon svamp på det hela. Känns inte som om det borde ha hänt och vet inte riktigt vart jag ska slänga det. Stod att läraren skulle ta hand om det på laborationspappret men frågan är om han kommer att fixa det eller inte...Få se om det står kvar imorn och om det gör det får jag lösa det då. Men är lite orolig över "svampen" :S
 

2 kommentarer:

  1. måste säga att det är skillnad i kvalitet på din och min mobilkamera, dina bilder är ju skitbra! :P

    SvaraRadera
  2. Fast fotar med systemkameran också, men det i skolan är mobilen ^^ Tack! :D

    SvaraRadera