måndag 23 maj 2011

Safe

Puh!
Kemilaborationen är över och den gick ganska bra. Vart en annan än den planerade men det gjorde inget för den här var mycket roligare! ^^
Ska inte tråka ut er nu med för mycket nv-grejer och nördigheter så skriver bara lite om labben. ;P
Man skulle själv kombinera olika metaller för att sedan använda en lösning av en massa hopkok för att se reaktionerna mellan dem. Fotade lite reaktioner idag men måste dit senare och imorn också för att se vad som hänt osv.
Var i alla fall kul att man fick bestämma så mycket själv, oftast så är det en punktlista över hur man ska göra och man brukar veta innan vad som kommer hända, är ju lite lagom kul då.
Dessvärre innebär ju detta att jag måste göra den andra labben någon annan gång, och den verkade mycket jobbigare...krångligare...och allmänt tråkigare xD
Har gett mig själv ännu mera plugg också genom att lova kemilärare laborationsrapporten imorn kväll. Smart, Josefine, smart! >.<

Har ju tagit flera bilder idag på mina experiment men självfallet glömde jag ju överföringskabeln till mobilen så de kommer upp ikväll, ni får hålla ut! ^^

Slänger upp lite random pics istället från när jag var i London ;) Min blivande hemstad! <3 ^^



Är ju tagna genom glas från London Eye, så ni får ursäkta kvalitén! (var dessutom sol direkt mot kamera när jag skulle fota Big Ben där uppifrån :p )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar