torsdag 26 maj 2011

London

Så, lite information om mitt kommande år i London! ^^
Jag ansökte i höstas genom kommunen att studera mitt andra år på gymnasiet i en svensk gymnasieskolan utomlands. Man kunde välja mellan skolor i Spanien, England, Bryssel och Afrika har jag för mig.
Jag velade ett tag mellan den svenska skolan i Fuengirola (Spanien) och den i London. Men bestämde mig sen för skolan i London då jag verkligen älskar England och vill att min engelska ska förbättras.
Sammanlagt ska 20 elever från Uppsala kommun få åka iväg och det får vara max 5 från varje skola. De gick för det mesta efter betygen som man fick i högstadiet.
OCH JAG KOM IN! ^^

När jag sökte var jag inte jättesugen på att åka men sen när beskedet kom i februari (?) så hade vissa saker ändrats och jag blev riktigt sugen, vilket jag är fortfarande är! ^^
Blev ännu mer sugen när jag åkte till London i april och besökte skolan, den är riktigt cool kan jag säga. ;)

Så detta innebär att jag i augusti kommer åka iväg från Sverige och läsa mitt andra år på den svenska skolan i London. I London kommer jag att bo i en värdfamilj, vet fortfarande inte vilka dem är. Jag får åka hem på loven men få se hur jag gör med det, på jullovet tror jag att jag kommer åka hem. Fast man vet ju aldrig xD

Vet faktiskt inte så mycket mer information själv. Har fått datum för när terminen börjar och när jag har lov osv. Men vet inget om min värdfamilj, om jag ens fått en än, och vart någonstans i London som jag kommer bo. Skolan ligger i alla fall i Richmond och liknar mer ett slott/katedral än en vanlig skolbyggnad. :D

Tror alla fattar hur sugen jag är på att få komma bort ett år så känns inte som om jag behöver skriva så långt om det här. DET KOMMER ATT BLI GRYMT räcker. xD

Tänkte ta och bjuda på lite bilder som jag tog i London när jag var där med familjen i april. Var riktigt fint väder alla fyra dagar och gick i linne nästan hela tiden. ^^

London eye ^^



 

Hade inga vidare bra bilder på skolan. Kändes så pinsamt att fotografera som en turist när en massa elever gick förbi. Men ni ser i alla fall en liten den av skolbyggnaden där i bakgrunden. Fler bilder lär ju komma sen under det kommande året. ^^ Nedanför är en bild av skolans park (?)/ stor gräsmatta xD


Big Ben^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar