lördag 28 maj 2011

Scuba Diving

Hello!
Borde just nu vara ute i Stavsnäs någonstans och dyka upp!
Här gått en dykkurs den här terminen för att bli en enstjärnig dykare och få dykcertifikat.
Som enstjärnig dykare får jag dyka ner till 20 meter. ^^ Sen finns det ju tvåstjärnig och tresjärniga dykare också men man måste ju börja någonstans. xD Tänkte gå utbildningen får tvåstjärnig dykare sen när jag kommer hem från London och sedan utbilda mig till dykledare. Ingår i min reservplan jag har i livet, men den tar vi en annan gång! xD

Hur jag kom in i själva dykningen beror nog mest på min pappa som dyker och att jag alltid har älskat vatten. Av allt som jag engagerat mig i när det kommer till vatten så äger dykningen ut ALLT! ^^ <3

Bjuder på några bilder från mitt första dyk ute som jag gjorde för två veckor sedan. ;)










Vi var ute i Länna då och dök. Var ungefär 11 grader vid ytan i vattnet och sikten SÖG. Såg ungefär 20 cm (knappt) som mest framåt så tappade bort instruktören en gång. xD Men det gick överlag bra. Var ju första dyket utomhus och trots sikten så var det jäkligt coolt. Längtar tills imorn då nästa dyk blir, och denna gång med förhoppningsvis bättre sikt! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar