måndag 23 maj 2011

Proud

Blev ju inte ned knuffad x-antal gånger av mina simmare...*ironi*
Nej men var riktigt kul att se dem simma och tänka tillbaka på hur det var första gången som jag såg dem allihopa någon gång i höstas. De har utvecklas något enormt och jag kommer sakna dem nästa år när jag är i London...men kommer i alla fall ha dem på loven ^^

Fick presenter av några av dem idag också, även om det inte riktigt är avslutning än, som jag tänkte ta och visa upp här. Det värmer inombords ^^

Men först åker bilderna upp från kemin. Även om ni nog inte ser så mycket. xD Känns som om den laborationen var den enda vettiga under dagen. Missade ju engelskan p.g.a labben, draman är ju som draman är xD och samhällskunskapen handlade som vanligt mest om fika :D

Imorn blir det nog lite seriösare ändå. Början dagen med Matte A nationella, (Känns lite komiskt att vi gjorde nationella i Matte B innan A), och fortsätter sen med laboration i både kemi och fysik. Ser ju jättemycket fram emot fysiken....dagens sista lektionen dessutom. >.< Förhoppningsvis är det en rolig kemi-labb vi gör innan :D Gärna den som jag skulle göra idag så att jag slipper göra den själv sen xD

Känner att jag skriver för mycket...så ska sluta nu och ge er bilderna! ^^

Dagens laboration i kemi:

Här är alltså järnet (spikarna) kombinerat med olika metallet (Zink, Koppar och Aluminium). Fick använde en hammare och träplatta för att få igenom spikarna så det lät ganska högt i salen. De andra tvåorna gjorde en annan lite tystare labb....




Rörde sen ihop själva indikatorn...Failade lite värmeplattan till en början, aldrig använt en tidigare xD                                  
Och så här såg det ut till sist! Undrar hur det ser ut imorn xD                                                                                           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar