söndag 5 juni 2011

It's not going to hurt you!

Hej på er!
Känner mig mycket bättre idag och har kommit ur dvalan som jag varit i de senaste dagarna = SKÖNT! Har lyckats pluggat undan lite kemi samt åkt till IKEA och köpt nya grejer till rummet! :D Kanske är lite onödigt när jag ska åka bort ett år men jag kommer ju tillbaka sen, kanske xD, och kommer ju åka hem under loven. ^^
Köpte bland annat en magnet tavla att ha över skrivbord där jag kan sätta på diverse grejer,foton och minneslappar mm.
Pappa skulle sätta upp tavlan men det slutade med att jag fick borra och allt möjligt. Jag erkänner att det var lite läbbigt att borra med borrmaskinen från hilti. Först så var den inte så jätteliten och den lät som bara den!
Lyckades överleva utan några skador och är riktigt nöjd med slutresultatet. Nu ska jag bara lyckas fixa allt annat i rummet...övertalning pågår! xD

Ska ta och fortsätta med lite kemi, om jag orkar. Ser verkligen fram emot ikväll då jag och min kära Selma ska gå och se Pirates 4 i 3D! :D Kommer bli grymt härligt och ett skönt break från allt plugg. ^^

Slänger upp några bilder från dagen och några på kakorna som jag bakade för några dagar sedan åt er. Kan ju meddela att jag och småkakor inte riktigt går ihop...De är riktigt svåra att baka! Fick köra på både ett och annat knep för att få degen formbar...
De blev i alla fall bättre än förra gången då jag försökte mig på dem. Då smälte de i ugnen och blev helt platta på plåten...Så lyckat blev ju då. xD Men tydligen är småkakor svårare än andra bakverk och man måste ge det flera gånger. Så jag tänker inte ge upp! Jag ska ha mina russintoppar!!!!

Ni får ha det så trevligt där ute och passa på att gå ut i värmen, trots att det blåser lite. =D Dyker troligtvis upp en inlägg till senare ikväll. Känns som det just nu i alla fall. ^^

 Som sagt, de här höll sin form i alla fall! Russintoppar har jag för mig att de kallas men i alla recept står det russinkakor. Var goda i vilket fall! ^^


Här sen ni resultatet av dagens inköp och projekt. Det var faktiskt ganska kul att borra, när man vant sig vid oljudet. xD

Och till sist en bild på glada mig idag, mår mycket bättre, och armbandet för dagen. Gillar att hjärtat hänger ner så mycket som det gör. Gillar det ännu mer då jag fick det av mina söta kusiner på Öland. ^^ <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar