måndag 13 juni 2011

What a day!

Hej på er!
Var ju första dagen på sommarjobbet idag och hade det riktigt trevligt. Var dock helt slut när jag kom hem och efter den här veckan kommer jag nog vara ännu mer sjuk än vad jag varit, plus att min röst kommer vara obefintligt vid det laget.
Hade idag hand om tolv härliga ungar som jag ansvara för. De är ungefär i den åldern som mina ordinarie simmare är men några är dock yngre och deras kunskaper om simning skiljer sig ganska mycket. Skulle ha behövt klona mig själv både tre och fyra gånger för att kunna vara överallt. Det är ju nämligen så att ungefär fyra av dem bara ska träna teknik medan de andra ska ta märken. Av de fyra som ska träna teknik så är två yngre och två äldre så simpassen ser helt olika ut, måste alltså skriva två pass. Så då ska jag stå och iaktta dem, säga åt dem vad dem ska simma och komma mer råd. Samtidigt så ska jag ha koll på att de andra ungarna gör vad de ska, vilket är helt olika saker, och även följa med dem om de exempelvis ska dyka osv. TUFFT!

Måste ändå säga att det gick ganska bra och både barnen och jag har väldigt kul. ^^ Så ser fram emot att träffa dem igen imorn och hålla i lite HLR utbildning. (:S) Hoppas att det går bra...xD

Hade inte de bästa förutsättningarna för dagen heller då jag somnade halv ett (!) fast jag la mig tidigt...konstigt... Är därför supertrött nu och ska skriva ungefär sju olika simpass till imorn. (tre olika till femkamparna som jag ska jobba med på eftermiddan och fyra till mina simmare på lägret.) Och efter det blir det nog den efterlängtade sängen, efter lite tv såklart. ;)

Hoppas ni har en trevlig kväll och ett kul sommarlov! ^^

En bild från London och Hyde Park. ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar